Regulamin
Regulamin sklepu internetowego MotoFarma.pl
§1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy MotoFarma.pl, dostępny pod adresem www.motofarma.pl, jest prowadzony przez URSON Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Lazurowa 56, 32-642 Włosienica, NIP: 5492444253, KRS: 0000612887.
- Niniejszy regulamin określa zasady i tryb zawierania Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą w ramach Sklepu, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – URSON Sp. z o.o.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna prowadząca działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy MotoFarma.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem bez jednoczesnej obecności stron, za pośrednictwem Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Konto – konto Klienta w Sklepie, zawierające dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych Zamówieniach.
- Formularz rejestracji – formularz umożliwiający utworzenie Konta w Sklepie.
- Formularz zamówienia – formularz umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu.
- Produkt – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
§3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Lazurowa 56, 32-642 Włosienica.
- Adres e-mail: sklep@motofarma.pl.
- Numer telefonu: +48 789 375 877.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w dni robocze w godzinach 08:00 – 16:00.
§4 Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu potrzebne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową (Google Chrome, Firefox, Safari itp.).
- Aktywne konto e-mail.
- Aktywny polski numer telefonu.
- Włączona obsługa plików cookies.
§5 Informacje ogólne
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, działaniami osób trzecich lub niekompatybilnością z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Ceny w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
§6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto, należy wypełnić Formularz rejestracji.
- Konto jest darmowe.
- Klient może usunąć Konto, wysyłając żądanie do Sprzedawcy na adres e-mail lub listownie.
§7 Zasady składania Zamówienia
- Aby złożyć Zamówienie, Klient musi:
- Wybrać Produkt i dodać go do Koszyka.
- Przejść do kasy i wypełnić Formularz zamówienia.
- Wybrać sposób dostawy i płatności.
- Kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
§8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Dostawa jest realizowana za pośrednictwem kurierów InPost, DPD, DHL, Fedex, Paczkomatów Inpost lub przez odbiór osobisty.
- Płatności w sklepie są realizowane za pośrednictwem serwisu Przelewy24 (PayPro SA), z siedzibą przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań. Regulamin serwisu Przelewy24 dostępny jest pod adresem www.przelewy24.pl/regulamin.
§9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie.
- Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjmuje Zamówienie do realizacji, wysyłając stosowną wiadomość e-mail na podany przez Klienta adres.
- W przypadku wyboru płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności natychmiast po zawarciu Umowy Sprzedaży; w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
- Dostawa Produktu odbywa się zgodnie z opisem w zakładce dostawy na stronie Sklepu.
§10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 15 dni od momentu dostarczenia Produktu.
- Termin odstąpienia zaczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umów obejmujących wiele Produktów dostarczanych osobno, termin odstąpienia liczy się od dostawy ostatniej rzeczy.
§11 Reklamacja
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt wolny od wad i zgodny z Umową Sprzedaży.
- Reklamacje można zgłaszać na adres e-mail Sprzedawcy lub telefonicznie.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§13 Dane osobowe i pliki cookies
Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://motofarma.pl/polityka-prywatnosci/
§14 Dane osobowe w Sklepie internetowym
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§15 Postanowienia końcowe
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.T-